BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, September 24, 2009

Salam......

Assalamualaikum,semua pembaca..apa khabar?Alhamdulillah kalau sihat,kalau tak sihat makan ubat supaya cepat sembuh,maksud saya ubat tu bukan penyembuh kita,tapi Allah yang menyembuhkan kita,ubat tu cuma ikhtiar dan usaha untuk jadi sihat...Jangan salah faham ya...Hari ni saya belum fikir lagi nak cerita apa...tapi saya nak luahkan rasa hati saya ni....rasa marah ada,tapi sabar jelah...

Kartun jepun...Mesti semua pembaca pernah tengokkan??Mesti selalu tengokkan??Tapi saya bukan nak larang,cuma jangan selalu tengok nanti terpengaruh pulak...apatah lagi kanak-kanak dengan remaja cepat terpengaruh.....Kartun jepun saya tengok banyak kesan negatif ada,memanglah cara dia sopan,tapi dari segi lukisan kartun tu,banyak betul kesan negatif,faham-faham jelahkan,selalu tengokkan...tapi kartun orang putih ok sikitlah....Jadi saya mengesyorkan tengoklah KARTUN TEMPATAN,TAK DA KESAN NEGATIF PUNYA.....BAIK PUNYA...Jadi ibu bapa kena selalu pantau anak-anak tengok cerita apa,supaya boleh tegur...nanti kalau biar je,hmm,mesti tahu akibatnya kan...

Hah!!Lagi satu,cerita filem tempatan ni,(banyak komen pulak aku ni)janganlah ikut stail cerita luar negara,orang pakai tu,orang tu pun nak pakai tu jugak adoiyai,buatlah cerita original jangan cerita spicy...hehhehe....macam cerita superhero,ish tak yahlah buat cerita superhero tu pakai perisai,buatlah cerita superhero pakai baju biasa,tak dalah kita nak selamatkan orang tu lambat-lambat,ish,(superhero ke aku ni)ceh,tak dalah...lagi satu hmm..ada satu cerita ni paling aku tak suka...hmm....kalau buat cerita tu pakailah baju elok sikit,dahlah orang Melayu,tapi pakaian masya-Allah hanya Allah saja yang tahu...buatlah cerita yang elok-elok sikit pakaian tu,jangan lupa perlakuan kena elok juga,macam orang kata semua kena eloklah....cerita tempatan ni kena asli,tak da tiruan tak da ciplak ye...itu saja,kalau ada silap dan salah saya minta maaf,Assalamualaikum semua umat Islam dan salam sejahtera....

0 comments: